Mer information

Demensförbundets hemsida, där du bland annat kan läsa om hur det är att leva med demens och att vara anhörig till en person med demens. Här kan du även hitta information om referensmaterial. Framtidsfullmakt, viktigt att tänka på. Vem som kan upprätta en framtidsfullmakt. Vem får bevittna. Samt vad framtidsfullmakten omfattar och vad den inte omfattar. Här kan du även ladda ner blanketten på en pdf fil. Tänk på att när du skriver ut blanketten så ange tvåsidigt i skrivaren så att du får en blankett med fram och baksida. Här finns information om samtycke.

Kalmar kommuns Vård- och omsorgssida.

Är du orolig för någon anhörig eller närstående som du tror börjar bli dement och ser att hen behöver mer stöd och hjälp kan du gå in på denna länken och hitta kontakt till en biståndshandläggare för demenssjuka som kan se till att personen får den hjälp som krävs. Här kan du även få kontakt om någon behöver kortidsboende eller särskilt boende.

Region Kalmar Läns Demensprogram

Ett väl genomarbetat demensprogram som regionen i Kalmar Län har beslutat att arbeta efter.

Seniorval

Här kan du få information om Sveriges alla äldreboenden.

Är du ung anhörig och behöver mer information och stöd kan du läsa mera här.

Dubbelklicka här för att lägga till din egen text.

Demensföreningens sponsorer 2021  är

Lions Club Kalmar